Bár év közben még voltak arra utaló jelek, hogy 2019-ben megállhat az okostelefon-eladások hanyatlása, végül nem ez történt. Tavaly 1,37 milliárd készüléket értékesítettek világszerte, ami azt jelenti, hogy zsinórban harmadik éve szűkült a piac. Az eddigi csúcsot 2016-ban értük el, akkor bő százmillióval több okostelefon talált gazdára, mint az előző esztendőben. Öt cég visz mindentA végső eladási szám önmagában komoly meglepetést nem okozott, a területre szakosodott piackutató, az IDC már hetekkel az év vége előtt megbecsülte az adatot. Az azonban érdekes, hogy a piac tovább koncentrálódott, ráadásul a legnagyobb gyártók versenyében a dobogón is történt helycsere. Az előző évben az okostelefonok több mint 70 százalékát az öt legnagyobb mobilcég valamelyike értékesítette. Ez már a 2018-as adathoz képest is látványos növekedés, hosszabb távon azonban még meghökkentőbb: négy évvel ezelőtt a Top 5 piaci részesedése még csak 50 százalék körül alakult, igaz, akkor még a sorrend is eltért a jelenlegitől. Választanál magadnak egy új készüléket? Rendeld meg kényelmesen, online!Előzött a HuaweiAbban elég régóta nincs változás, hogy a Samsung a piacvezető: ők tavaly közel 300 millió készüléket értékesítettek, azaz minden ötödik eladott okostelefon a dél-koreai gyártóé volt. A korábbi években a Samsungot rendre az Apple követte – bár az amerikai cég piaci részesedése egy éven belül többször is jelentős mozgást mutat (jellemzően az új modell piacra dobásakor magasabb, míg attól távolodva egyre alacsonyabb), eddig átlagban tartani tudták a második helyet. Most azonban megelőzte őket az itthon is népszerű kínai Huawei, akik már 2018-ban is elég közel voltak az Apple-höz, tavaly pedig jelentősen növekedni tudtak, miközben az amerikaiak a Top 5-ben egyedüliként veszítettek részesedésükből. Az Apple-nek az adhat reményt, hogy év végén nagyon jól fogyott az iPhone 11, így az utolsó negyedévben nemcsak a Huaweit, de még a Samsungot is sikerült megelőzniük. Az év korábbi szakaszaiban tapasztalt gyenge eladási számokat azonban ez sem tudta kompenzálni. Nem kellenek a kisebbekA Huawei-en kívül még két kínai márka, a Xiaomi és az Oppo is bekerült az öt legnagyobb gyártó közé, és ez a két cég is növekedni tudott 2019-ben. A Top 5-ön kívül azonban folyamatosan fogy a levegő a gyártók körül, úgy tűnik, hogy a felhasználók egyre kevésbé vevők a most már kisebb szereplők készülékeire. Ez a kör 2019-ben 60 millióval kevesebb okostelefont adott el, mint egy évvel korábban, ami hatalmas visszaesést jelent. Bár év közben még voltak arra utaló jelek, hogy 2019-ben megállhat az okostelefon-eladások hanyatlása, végül nem ez történt. Tavaly 1,37 milliárd készüléket értékesítettek világszerte, ami azt jelenti, hogy zsinórban harmadik éve szűkült a piac. Az eddigi csúcsot 2016-ban értük el, akkor bő százmillióval több okostelefon talált gazdára, mint az előző esztendőben. 2020.03.05. Olvastad már? A bőség zavara: folyamatosan fejlődik a streaming szolgáltatók globális piaca . . . továbbEgy DVD-kölcsönzőből nőtt ki a kábelszolgáltatók legnagyobb kihívója. . . tovább A tévé még sokáig velünk marad, de egyre többen cserélik le valami másra. . . tovább Elköltözik Kínából a mobilgyártás?. . . tovább Telefonra egyre többet költünk, telefonálásra viszont már nem. . . tovább Tweet |
Néhány cég uralja az okostelefonok piacát
Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!
Szolgáltató Kereső
Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!